Fotogalerie

Školní rok 2018/2019

MKG v Anglii 2018

V červnu 2018 jsme absolvovali  krásný poznávací zájezd „Cesta srdcem Anglie“.

Po  vylodění v přístavu DOVER, jenž se rozkládá na úpatí křídlových útesů, jsme si prohlédli hrad Dover s pozůstatky původního majáku, který tady postavili již staří Římané. Pokochali jsme se úchvatnou vyhlídkou na velmi rušné přístaviště, kam připlouvají trajekty z Francie. Dále jsme pokračovali podél mořského pobřeží  k útesům „SEVEN  SISTERS“, které jsou zajímavým dokladem erozní činnosti mořských vln. V podvečerních hodinách jsme přijeli do Oxfordu, kde jsme se ubytovali v rodinách.

V následující den jsme si prohlédli impozantní WARWICK, který je králem mezi hrady a v odpoledních hodinách byl na programu STRATFORD UPON AVON, rodiště W. Shakespeara. Městečko je velmi příjemné svojí architekturou ,  obchůdky a malebně se vinoucí řekou  Avon. S velkým zájmem jsme sledovali etapy života velkého spisovatele od rodného domu, přes školu až po místo posledního odpočinku.

Další den zájezdu nás zavedl do BLENHEIM PALACE- největšího barokního paláce ve Velké Británii a rodiště Sira W. Churchilla Odpoledne jsme si prohlédli OXFORD, nejstarší univerzitní město v Anglii, slavné koleje Christ Church, a Great Hall s školní jídelnou Harryho Pottera.

Následující den jsme věnovali hrabství CAMBRIDGE SHIRE s prohlídkou historického  starobylého města CAMBRIDGE. Nevšedním zážitkem byla  projíždka po řece CAM tradiční pramicí.

Na závěr zájezdu nás čekalo město WINDSOR a  návštěva a prohlídka největšího obývaného hradu na světě , který je letním a víkendovým  sídlem královské rodiny.

Z Windsoru jsme prošli pěšky do sousedního městečka EATONse známou a nejslavnější chlapeckou školou v Británii, kam chodilo 19 britských premierů  a kde studovali  i princ Charles a jeho synové.

Ze zájezdu jsme si odnesli spoustu nezapomenutelných zážitků a vzpomínek a zároveň jsme si doplnili a rozšířili vědomosti z dějepisu a zeměpisu. Už se těšíme na další zájezd v příštím roce , který nás zavede do SKOTSKA.

Studenti  MKG

Expedice Banát 2018

Žáci naší školy vyjeli v červnu 2018 na desetidenní putování po Rumunsku, zvláště po českých vesnicích v rumunském Banátu. Akce s názvem Expedice Banát se konala již potřetí. Historicky je to však již pátý výlet do banátských vesnic.

Náš výlet nesměřoval rovnou do Banátu, ale nejprve do pohoří Ţarcu, do opravdových hor, kde jsme vystoupili na stejnojmenný vrchol ve výšce téměř 2200 m. Po dvou dnech v horách jsme se přesunuli do českých vesnic. Navštívili jsme samozřejmě Eibenthal včetně jeskyně a projížďky po Dunaji. Strávili překrásnou hvězdnou noc na Známana a pokračovali do Bígru, vesnice, jejíž ulice jsou do tvaru kříže. Po návratu do Eibenthalu jsme přejeli autobusem do Svaté Heleny a šli pěšky přes krasové planiny a údolí do Gerniku. Symbolickou koupačkou v tůni krasového potoka u mlýnků jsme výlet ukončili.

Z mého pohledu expedici prostě nic nechybělo: pěší túry, skvělé jídlo u místních lidí, krásná příroda, noclehy v travinách pod hvězdným širákem, dobrodružství v bouřce i pohoda u táboráku s kytarou, západy slunce, plavání v jeskyni, výhledy, někdy až úmorné horko s podunajským sluncem nad hlavou a samozřejmě i trocha té místní pálenky.

Přečtěte si, co o výpravě napsali naši studenti:

Tereza Najmanová, sexta:

Na začátku června se několik dobrodruhů z našeho gymnázia společně s dalšími dvěma školami vydalo na expedici do Rumunska k českým „sousedům“ do Banátu.

Po poměrně náročné cestě jsme první den absolvovali výstup do sedla pohoří Ţarcu. Tam jsme přespali do druhého dne, kdy nás čekala túra na vrchol stejnojmenné hory Ţarcu měřící 2190m. Na zpáteční cestě nás chytil prudký déšť a bouřka, po necelé hodině jsme všichni mokří dorazili ke stanům. Naštěstí přeháňka rychle přešla a my tak mohli strávit příjemný večer u ohně s kytarou.

Následující dny jsme strávili v českých vesnicích v Eibenthalu, Svaté Heleně, Gerniku a Bígru, kde jsme alespoň trochu poznali život české menšiny v Rumunsku. Měli jsme možnost navštívit školu ve Svaté Heleně, kterou navštěvuje asi 17 studentů. Jednu noc jsme strávili na vyhlídce Známana, kde se nám všem moc líbilo.

Celý výlet se, myslím, velmi vydařil a jsem moc ráda, že jsme ho mohli absolvovat. Chtěla bych moc poděkovat všem, díky kterým jsme mohli navštívit moc zajímavý svět Čechů v Rumunsku.

Kateřina Hošková, kvarta:

... Bylo to 10 neuvěřitelných dní tak daleko od domova, ale přitom tak blízko. Nikdy nezapomenu na lidi, přírodu, kulturu a další věci, které jsem zde poznala. Doufám, že si tento zážitek opět brzy zopakuji.

Natálie Kořínková, kvinta:

Rumunsko byl celkově velký zážitek. Každopádně krásné bylo podívat se do českých vesnic, kde jsem si na chvilku ani nepřišla jako v Rumunsku. Když jsme vystoupali na pohoří Ţarcu, tak jsme se podívali až do „nebe“, byly sice mraky a foukalo, ale přeci jen něco vidět bylo a byl to hezký pohled. Moc se mi líbilo v jeskyních, kde to bylo dobrodružné. Za mě nejhezčí vesnice byl Eibenthal, ve kterém jsme přespávali dvakrát. Všechny vesnice byly krásné a celkově to byl velký zážitek, moc jsem si to užila. Určitě doporučuji jet, protože to stojí za to. Ušli jsme sice hodně, hodně kilometrů, ale stálo to za to.

Berenika Selixová, septima:

Jela jsem už podruhé a bylo to znovu výjimečné. Letos trochu jiným způsobem, ale opět fajn. Na rozdíl od minulého výletu bylo druhé putování spíše formou zájezdu. Jely s námi dvě další školy. Místo 16 lidí tedy jelo 50. Bylo to znát. Klidný Banát, jak jsem já ho pamatovala, byl letos opravdu hlučný a plný studentů. Krásu krajiny a půvab českých vesnic to ale nezhoršilo. Právě naopak. Začala jsem mnohem více vnímat atmosféru života tam. Byl znát kontrast mezi naší velkou, hlučnou skupinou a pohodou a klidem tamních obyvatel.

Pokud chce člověk opravdu utéct před hlukem a rychlostí města, ať jede do Banátu. Když není signál, tak jednoduše není! Když neteče teplá voda, tak se osprchujete v potoce. Ledovém. A to občas vážně bodne, protože si uvědomíte, že vám ta voda doma teče a že wifi a lednička jsou také moc fajn vymoženosti. Začnete přemýšlet trochu jinak. Trochu zpomalíte a třeba budete mít čas i přemýšlet. Jen tak jednoduše a bude se vám to líbit… přísahám.

Albert Suchopár, septima:

Jsem rád, že jsem měl tu příležitost opět jet na Expedici Banát. ... Pro mě nejzásadnější událostí bylo plavání v Dunaji. Je to pro mě až ikonické, opět po třech rocích vyplavat z jeskyně do Dunaje. Příjemně překvapil výšlap na pohoří Ţarcu. Takové výlety mám rád, jen škoda, že ke konci jsme zmokli. Pravdou ale je, že nebýt těch nevyzpytatelných elementů, nebylo by to Rumunsko.

Anna Najmanová, kvarta:

... Ač místní lidé byli velmi milí a přívětiví, nemohla jsem se zbavit tíživého pocitu, že příští generace už nebude mít příležitost navštívit své krajany v Rumunsku.

Jana Kobrová, kvinta:

... Rumunsko mě nezklamalo, pořád jsem plná skvělých zážitků a nádherné přírody. Mezi mé oblíbené výlety patří průzkum jeskyně a koupání v Dunaji. V jeskyni jsem si se spolužáky mohla prozkoumat všechny možné jeskynní uličky, což pro mne bylo napínavé a moc mě to bavilo. Bylo krásně a tak jsem velmi uvítala možnost skočit do vody a zaplavat si.

Neméně krásnou vzpomínkou pro mě je batůžkaření po lesích a loukách. Ráno si zabalit, vzít si batoh a jít dál s vyhlídkou nového místa. Jedno z nejkrásnějších míst pro mě byla vyhlídka Známana. Neuvěřitelný výhled. Cesta byla náročná, ke konci jsem bojovala o každý krok, ale o to příjemnější byla zasloužená vyhlídka.

Každý výlet mi zpříjemňovali nejen ostatní studenti, ale i náš doprovod.

S každým dnem jsem byla spokojená. Déšť nás trošku zastihl, ale jsem vlastně ráda, protože o tom se rádi bavíme. Doufám, že budu mít tu možnost jet zase někdy znova.

Lucie Kubešová, kvinta:

Je těžké vybrat jeden nejlepší zážitek z Rumunska. Mě osobně se líbila vyhlídka Známana, pohoří Ţarcu, jeskyně poblíž Eibenthalu i Dunaj a vesnice v Banátu. ...

Každopádně se mi líbila celá Expedice Banát.

Ondřej Svatoš, kvinta:

... Těžko říct, co dělá výlet do Rumunska tak příjemný a zábavný, jestli je to skvělý přístup pana profesora, nebo bezvadná parta lidí, nebo dobrý program....ale když nad tím tak přemýšlím, tak právě kombinace všech těchto věcí tvoří Expedici Banát tak, jak ji znám.

Všem, co zvažují, zdali jet, nebo zůstat v pohodlí domova, můžu říct, že i přes spoustu námahy a občasných těžkých chvilek si výlet užijete. Alespoň já se už těším na další.

Daniela Mohauptová, sexta:

... Celkově to byla dosti výzva, ale potkala jsem nové moc fajn lidi a ve finále jsem si užila i ty krpály, kvůli kterým se teď cítím jaksi sebevědoměji. ... Určitě plánuji, pokud to bude možné, jet znovu.

Pavel Bezděk, kvinta:

... Bylo to moje první velké stanování a moje nezkušenost vyšla na povrch, když jsem se probudil s mokrými ponožkami. Můj stoletý stan selhal, naštěstí mí přátelé mi poskytli nutnou pomoc...

..., ale to zájezdu neubralo na kvalitě a nakonec i přes pár trapných katastrof jsem rád, že jsem šel, upevnil vztahy a prožil jsem příjemnou změnu od svého normálního života, i když trochu větší, než jsem si původně představoval. To však k dobrodružství patří, nebo snad ne?

Arso Ivoševič, septima:

Rumunsko? Každý si představí vzdálený kraj lišící se od nás jak krajinou, tak i kulturou. Avšak nachází se zde oblast nazývaná Banát. Jedná se o území, kde leží několik česky mluvících vesnic, ve kterých se cítíte jako doma. Jejich malebná atmosféra vás pohltí hned při prvním pohledu na místní kulturu. Lidé jsou milí, příjemní a velmi pohostinní a i přestože někteří nemluví česky, chovají se k vám jako k vlastním dětem.

Místní kuchyně je velmi rozmanitá a vydatná. Jedna ze specialit se nazývá mici (miči), jedná se o mleté maso vytvarované do tyčinek a připravované nejlépe na grilu. K té pravé rumunské hostině nesmí chybět džbánek piva, jako je třeba Ursus. Po prožití těchto úžasných zážitků se vám pohled na Rumunsko navždy změní a vzpomínka zůstane hluboko ve vaší paměti ještě hodně dlouho.

Petra Kulhánková, sexta:

... Nejsem člověk, který dokáže ocenit přírodní krásu, ale musím říct, že jsem z toho byla nadšená. ...

... Díky skutečnosti, že jsem skoro celý týden neměla signál, jsem se neskutečně moc uvolnila, vůbec jsem nemusela řešit čas či pracovní záležitosti. ....

Luka Kodua, kvinta:

.... K večeru jsme vyrazili na vyhlídku Známana, která se nachází asi 8 km nad údolím Eibenthalu. Na této vyvýšené loučce jsme také přečkali další noc. Tento zážitek osobně považuji za nejsilnější a nejpovedenější. Za světla toto místo disponovalo úžasným výhledem, naproti tomu se za tmy díky absenci jakékoliv civilizace dostavovala jedinečná atmosféra táborového ohně a pocitu svobody.

Das Filmfest 2018

V pondělí 15. 10. 2018 se naši studenti septimy a sexty zúčastnili Festivalu německého filmu v pražském kině Lucerna. Pořadatelé nás přivítali, seznámili s hlavními tvůrci filmu a uvedli do děje. Historický snímek "Světlo - Slečna Paradis" je o talentované slepé pianistce. Drama, které je postaveno na skutečné události, je dobovou charakteristikou společnosti koncem 18. století. Hlavní hrdinka založila hudební školy pro nevidomé.

Cote d´Azur 2018

S příchodem nového školního roku 2018/2019 jsme jako každý rok navštívili Azurové pobřeží. Během výletu jsme poznali mnoho kouzelných míst tohoto regionu. Hned první den jsme navštívili starobylé městečko Port Grimaud, kterému se říká „Francouzské Benátky“. Další den jsme se vydali silnicí, jež se vine nekonečnými vinicemi, do spirituálního městečka Grimaud. Ruiny románského hradu, tyčícího se nad městečkem, jsou dominantou celého regionu Var. Během pobytu jsme navštívili také Nice s dominantou Place Masséna  a nakupovali na starožitnických trzích. Tentýž den jsme přejeli do Grasse, rodiště nejznámějších parfémů Francie a proslulého malíře Jeana-Honoré Fragonarda. Vůně levandule, mimózy a růže z Grasse nás doprovázela na každém kroku. Milovníci umění mohli obdivovat krásu Rubensových obrazů v prostorách katedrály. Nesmíme opomenout návštěvu známého letoviska celebrit Saint-Tropez, v kterém jsme při zakotvení mohli obdivovat luxusní jachty světa. Všechny náročné výlety jsme zakončili koupáním v azurově modrém moři a energii doplnili provensálskými specialitami.

studenti oktávy 2018

výsledek výběrového řízení

leták

školení

další nové moduly z projektu "Děti dětem" jsou v sekci projekty